Nasze stocznie znane są na całym świecie, a cenione są za innowacyjność oraz wysoką jakość. Polski przemysł stoczniowy stale się rozwija. Stocznie w Trójmieście i Szczecinie budują nowe jednostki pływające. W Szczecinie powstają lodołamacze, katamarany, jachty i niewielkie jednostki rybackie, natomiast w stoczniach trójmiejskich budowane są okręty, promy i specjalistyczne statki do obsługi morskich platform wiertniczych.

Jedna ze stoczni należąca do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding, a mianowicie Remontowa Shipbuilding SA buduje w ciągu roku około dziesięciu nowoczesnych statków różnego typu. Są to statki towarowe, wielozadaniowe statki wykorzystywane w morskim przemyśle wydobywczym, okręty wojenne, a także promy pasażersko-samochodowe.
Obecnie w stoczni w Gdańsku powstaje statek służący do konserwacji, układania i podnoszenia kabli podmorskich, który jest najbardziej zaawansowaną technicznie jednostką w historii polskiego przemysłu okrętowego. Stocznia Remontowa Shipbuilding buduje także statki dla armatorów z USA i Norwegii, które będą przeznaczone do zaopatrywania platform wydobywczych i wiertniczych. Z kolei dla duńskiego klienta powstaje 5 kontenerowców arktycznych. Stocznia specjalizuje się także w budowaniu nowoczesnych promów pasażersko-samochodowych.
Powstają także okręty wojenne. Stocznia Marynarki Wojennej w Gdyni razem ze stocznią Remontowa Shipbuilding ma w planach budowę trzech niszczycieli min Kormoran 2. Są one przeznaczone dla Polskiej Marynarki Wojennej.
Z kolei w stoczni Crist SA budowanych jest na chwilę obecną dziesięć jednostek. Są to głównie statki przeznaczone dla klientów norweskich i można tutaj wymienić takie specjalistyczne jednostki jak statek sejsmiczny, paszowce oraz kablowiec. Stocznia Crist jest także jedyną stocznią w Europie, gdzie powstają jednostki do budowy i obsługi farm wiatrowych.
Jeżeli chodzi o Stocznię Remontową Nauta w Gdyni, to aktualnie budowane są dwie innowacyjne jednostki badawcze, przeznaczone dla Uniwersytetu w Goeteborgu i Uniwersytetu w Gdańsku. Oprócz tego powstaje 5 sejnerów dla armatorów z Danii i Norwegii, a także statki typu PSV. Trwają też negocjacje dotyczące budowy dużych statków pasażerskich.
W Szczecinie powstają 2 lodołamacze, budowane przez Morską Stocznię Remontową "Gryfia". Są one przeznaczone dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej. Natomiast szczecińska firma PTS specjalizuje się w katamaranach, jednostkach rybackich i kadłubach.
|